Turkiet 24/8/2010

Det gick att lägga ut några fler bilder från den andra. Men tog bara några av dom. orkar inte lägga ut mer , det var flera hundra stycken bilder så tog bara några.  Så nu ska jag berätta om min turkietresa.

Först började det med att vi gick upp jättetidigt på morgonen. Kommer inte ihåg vilken tid ungefär. Men typ vid 5-6. Sen åkte vi bil till stockholm som tog ganska många timmar. När vi väl var i stockholm så stod vi i två bilköer! Och vi hade nästan ingen tid kvar så det blev mycket stress. Plus att vi inte visste vägen till flygplatsen. Men när vi väl kom dit så gjorde man som man brukar göra. kolla passen och massa. Sen fick vi vänta på planet ett ganska bra tag. När vi väl satt på planet så tog det ungefär fyra timmar. Vi kom fram mitt i natten till turkiet , vi var i sarigerme. Aja , vi fick först gå igenom passen och det. Sen hämta våra väskor som tog jääättelång tid för vi hittade inte våra väskor. Sen gjorde vi det tillslut och då gick vi på en buss och vi fick typ sitta i en halvtimme och vänta på andra svenskar. Men när alla hade kommit så åkte vi till hotellet som låg ungefär tjugo minuter bort. Det var två hotell på samma område så alla på bussen utom vi gick av vid det ena stället. Sen när vi kom dit checkade vi in oss och gick och la oss. Nästa dag åt vi frukost i en resturang . Det fanns sååå mycket att välja på så man visste typ inte vad man ville ha. Sen gick vi ut och kollade området och det och det var mycket finare än vad vi hade väntat oss! Sen badade vi och så i poolerna. Sen på kvällen åt vi i samma resturang. och dom hade supergod mat där. man fick ta vad man ville och så. Och varje dag hade dom olika mat och olika massa sorters kakor. jag och mamma prövade nästan alla sorter varje kväll. Sen på kvällen gick vi runt och hittade på lite olika saker. Så såg det ut nästan varje dag. Förutom att vi var på båtresa en dag. Det var superkul. vi åkte förbi massa öar och det var jättehäftigt. Sen stannade vi och snorklade. vattnet var jättesalt så man var tvungna att ha glasögon på sig. Det tog några timmar att åka runt det. Sen såg vi svarta harar vid en ö. dom var jättesöta. sen fick vi hoppa fråne en klippa andra gången vi stannade och badade. Sen åkte vi tillbaka igen och badade i poolerna. Vi badade dock inte i havet så många gånger. Det var varmare i havet än vad det var i poolen. Men det var jättesalt så jag ville inte bada så mycket i havet. Sen var det suuuupersnygga killar där:D som varmast var typ 32 grader tror jag. Det var jättteesköönt. Det var ungefär allt de vi gjorde . bara latade oss , badade , solade och åt massa onyttigt varje dag:d jag åt massa pommes varje dag i en vecka. Nyttigt (Y) intee. Vi åt på en italiensk resturang tror jag det var. Man var typ tvungen att vara jättefin av sig. Sen på kvällarna så satt vi typ och pratade , spelade kort och massa. Och en kväll gick vi till deras by. Jättefattigt var det. Jag tycker synd om dom. Sen när vi skulle hem så höll jag på att bli biten av en orm. Det var kolsvart vid en väg där vi var så såg bara något svart ligga på trottoaren. Så skulle kolla vad det var så rörde den sig. jätteläskigt. Och juste. En dag var vi på spá också. Sååå sköönt. Vi fick typ ansiktsmask och sen bastade vi, sen fick vi ligga på typ stengrej och dom hällde bubblor över oss. Ascoolt. Aja, Sen på hemresan så var flyget försenat till klockan halv sex på morgonen när den skulle åkt typ på kvällen. Så vi fick sova där en extra natt sen fick vi gå upp supertidigt och när vi kom till flygplatsen tog det ännu längre tid. och det är nog den tråkigaste flygplats jag varit på. och sen fick vi typ vänta i en timme på flygplanet och när det väl kom så kunde jag inte sova för dom hade så jävla tända lampor i taket och det var jätteobekvämt, men somnade tillslut i någon timme. när vi väl kom hem så var klockan nio ungefär tror jag. Jag som trodde det skulle vara supervarmt , men det var det inte. höll på att frysa ihjäl. Sen åkte vi hem. Och det var det , tror jag. Jag saknar det suuupermycket och vill bara tillbaka.

 

Inomhuspoolen där man fick va efter spaet.

Det var typ efter andra eller tredje dan tror jag.

 

rutschikanan(stavning) den vita var askul. haha, Det är jag på bilden ;)

En utomhusresturang . Vi åt aldrig där för det var fullbokat.

 

Rutschikanorna igen. Det började bli mörkt då så det var ingen som badade.

En pool närmast vårt hotell. Vi badade där i stort sett varje dag fast inte just där. På andra sidan bron. Det var suuuperstor pool.

Orkade inte rotera den. Iaf, det var gången till stranden .

 

båtresan, ska försöka lägga ut lite fler bilder därifrån om det går .






det får bli domhär bilderna, det är asmånga som inte funkar så orkar inte sitta och försöka lägga upp alla bilder :d men de blev några iaf;)


 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: :)

Hur länge var ni där?

Ser superhärligt ut!

2011-01-07 @ 18:24:32
Postat av: elina

vi var där i åtta dagar :)

2011-01-07 @ 21:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0